Hoci ja by som očakával aspoň elementárnu slušnosť od inštitúcií, ktoré spravujú peniaze ľudí.
Tomáš Baťa banky prirovnával k požičovni dáždnikov, a ja si s ním dovolím úplne súhlasiť. Funguje to tak, že keď neprší, tak vám ho s radosťou požičajú, ale keď začne pršať, chcú ho späť.
Hoci našimi trhmi už dávno nemávajú krachy bánk a trh je štandardizovaný a zdravý, stále ma prekvapujú ponuky, ktoré zavádzajú občanov – potenciálnych vkladateľov – v reklamných kampaniach.
Naposledy ma takto negatívne upútala kampaň istej banky na 9-percentné zhodnotenie, čo na prvé počutie znamená, že majú najlepšie zhodnotenie peňazí na trhu. Ale stavím sa so šéfom marketingu, pokojne aj o šampanské, že presne vedeli, čo robia... Keď si totiž ľudia prišli po túto „lukratívnu“ ponuku na pobočku, čakali ich tam vyškolení pracovníci, ktorí sa pokúsili celú situáciu vyriešiť – ako inak – v prospech banky.
Takto sa získava nefér konkurenčná výhoda oproti tým bankám, ktoré nezvolili rovnakú taktiku. Iné banky vo svojich kampaniach korektne uvádzali ročné zhodnotenia, ktoré ale neboli také lákavé. Nakoniec sa ukázalo, že sľúbených 9 percent nie je ročné zhodnotenie, ale zhodnotenie za dlhšie obdobie...
Preto si myslím, že klient by nemal zohľadňovať len lákavé ponuky bánk, ale mal by brať do úvahy aj ich korektnosť. A ešte jedna výzva pre bankárov: Neberte nám dáždniky, keď prší. Ďakujeme...