reklama

Žijeme najlepší príbeh Slovenska. Prečo vidíme veci čierne?

Pokúsme sa meniť veci, ktoré skutočne aj meniť môžeme. Svet môžeme chcieť zmeniť, ale vplyv na to mať nikdy nebudeme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Rozhovor počas nedeľnej rodinnej návštevy nabral smer, na ktorý som nebol zvyknutý. Jeden z diskutujúcich začal odrazu tvrdiť to známe slovenské: „Už nikdy nebude tak dobre, ako keď my sme začínali. Už nikdy sa nebude cestovať ako predtým. Už nikdy nezmizne strach o bezpečnosť na uliciach. Už nikdy naše deti nebudú mať také príležitosti, ako sme mali my, a ešte to celé môže skončiť vojnou v Európe.“

Prečo očierňuješ budúcnosť

Nerozumel som, prečo ten človek vidí budúcnosť tak čierne. A ak ju on vidí tak zle, ako ju potom asi vidia ľudia, ktorí sa už dnes majú horšie. Nechcel som to teda nechať len tak, ukázal som mu, ako celú situáciu vidím ja. Pretože podľa môjho názoru nie okolnosti, ale reakcie na okolnosti určujú naše životy. Nie realita, ale vnútorná interpretácia reality je dôležitá.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vyzval som ho teda, aby sme sa na prítomnosť a budúcnosť pozreli spolu. Začal som vymenúvať: „Máš pravidelný príjem z podnikania, tvoja manželka má prácu, máš krásne deti. Utečenca si videl len v televízii a keby ti ho každý večer neukazovali v správach ani by si nevedel, že sa niečo deje. Žiadna bomba tu nevybuchla a nemáme ani leteckú spoločnosť, na ktorú by mohol ktosi zaútočiť. Žijeme najlepší život v celej histórii Slovenska, tvoje deti cestujú do krajín, o ktorých si ty ani nevedel, že sú na mape, cez internet sa môžu spojiť s celým svetom a slobodne vyjadrovať svoj názor.

A hovoríš, že ťa to celé trápi len kvôli tvojim deťom... Blbosť. Oni majú stres iba zo stresu, ktorý vytváraš, inak sú úplne v pohode. Ak by mala byť vojna, môžeš si byť istý, že ani ty a ani predstavitelia nášho štátu s tým nič neurobia.“ A dal som mu ešte jeden tip na záver. „Určite urobíš lepšie, ak sa zamyslíš, na to, čo je tvoj okruh vplyvu a okruh tvojho záujmu. Lebo teraz to vyzerá, že máš záujem meniť celý svet, no nemáš na to vplyv. Máš ale vplyv na to, aby tvoja rodina bola vo väčšej pohode a nevytváral si atmosféru obáv a strachu z budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zmeň to, čo meniť môžeš

Je mi jasné, že je dnes viac ako ťažké, aby sme zostali pozitívni a optimistickí. A tiež viem, že okruh záujmu každého človeka je väčší ako sféra jeho vplyvu. No aj tak rozčuľovaním sa nad vecami, ktoré nedokážeš zmeniť, je len zbytočné mrhanie tvojej energie. Sústreď sa na okruh svojho vplyvu a snaž sa ho zväčšovať, aby dokázal prekryť okruh tvojho záujmu.

Peter Krištofovič

Peter Krištofovič

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som investor a biznis kouč. Píšem najmä o motivácii a venujem sa vzdelávaniu ľudí. Chcem, aby bolo Slovensko úspešnou krajinou a žilo v nej stále viac úspešných ľudí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu