reklama

Nesprávajú sa k vám ako ku zákazníkovi? Potrestajte ich a zmeňte podnik

Mnohí majitelia firiem si neuvedomujú, že už aj u nás je veľká konkurencia, takže majú zákazníci možnosť voľby. A tak som si vybral aj ja.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (67)

Musím sa s vami podeliť o zážitok, ktorý som mal v piatok v jednej z bratislavských reštaurácií. Vybral som sa totiž so svojim rumunským spoločníkom do centra, ukázal som mu vianočné trhy a chceli sme ísť na večeru. Začal som premýšľať, kam sa pôjdeme a teda, ktorú reštauráciu vyberiem. Zvolil som tú, ktorá je v centre, na rohu neďaleko „starej“ budovy Slovenského národného divadla.

Kauza „gaštany“

 Cestou tam sme si kúpili gaštany, ktoré sú aj tento rok mimoriadne dobré. Po tom, ako sme vošli do reštaurácie, zistili sme, že nemajú voľný stôl. To je predsa super – bol som veľmi rád, že v piatok večer majú plno, veď to znamená, že podnikatelia majú množstvo zákazníkov. Rozhodli sme sa teda, že počkáme. Aj tak sa k nám chcela pridať manželka s mladšou dcérou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sadáme si k baru a naše gaštany sa ocitajú na ňom. Odkladáme si kabáty a tešíme sa príjemný večer. V tom sa od barového pultu ozve: „toto nie je dobrý nápad“ a barman ukazuje na vrecká s gaštanmi. Keďže môj spoločník nehovorí po slovensky, tak ani nereaguje. Ja som aj chcel, ale v tej chvíli mi zazvonil telefón. Volala mi manželka a pýtala sa, kde sme. V tej istej chvíli prichádza manažér reštaurácie a aj on nás dôrazne upozorňuje, že gaštany u nich v žiadnom prípade nebudeme môcť dojesť.

 A tak som povedal manželke, že radšej prídeme my za nimi, že v tejto reštaurácii určite jesť nebudeme. A tak sa aj stalo – prešli sme pár krokov do inej reštaurácie a minuli peniaze tam. A čo tie gaštany? Pokojne sme ich mohli dojesť, pokiaľ nám nepriniesli prvé jedlo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Toto bude môj svet. Svet klienta

 Keďže firmy tvoria ľudia, budeme neustále konfrontovaní so sklamaním zákazníkov. Internet však postupne bude meniť svet k lepšiemu a budeme svedkami prerodu spoločnosti na svet klienta.

 Udeje sa to z dvoch dôvodov. Jeden je ten, že internetové služby budú štandardizovať zážitok zákazníka a po správnom nastavení algoritmov budú poskytovať 100- percentný servis. Druhý dôvod zlepšenia bude možnosť klienta sa podeliť o zážitok s ostatnými potenciálnymi klientami. Táto možnosť pred vznikom internetu neexistovala a preto si stále mnohí podnikatelia neuvedomujú, že tento fakt ich donúti sa správať lepšie k zákazníkovi. Inak zákazník zvolí inú firmu.

Peter Krištofovič

Peter Krištofovič

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som investor a biznis kouč. Píšem najmä o motivácii a venujem sa vzdelávaniu ľudí. Chcem, aby bolo Slovensko úspešnou krajinou a žilo v nej stále viac úspešných ľudí. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

23 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu