Musím sa s vami podeliť o zážitok, ktorý som mal v piatok v jednej z bratislavských reštaurácií. Vybral som sa totiž so svojim rumunským spoločníkom do centra, ukázal som mu vianočné trhy a chceli sme ísť na večeru. Začal som premýšľať, kam sa pôjdeme a teda, ktorú reštauráciu vyberiem. Zvolil som tú, ktorá je v centre, na rohu neďaleko „starej“ budovy Slovenského národného divadla.
Kauza „gaštany“
Cestou tam sme si kúpili gaštany, ktoré sú aj tento rok mimoriadne dobré. Po tom, ako sme vošli do reštaurácie, zistili sme, že nemajú voľný stôl. To je predsa super – bol som veľmi rád, že v piatok večer majú plno, veď to znamená, že podnikatelia majú množstvo zákazníkov. Rozhodli sme sa teda, že počkáme. Aj tak sa k nám chcela pridať manželka s mladšou dcérou.
Sadáme si k baru a naše gaštany sa ocitajú na ňom. Odkladáme si kabáty a tešíme sa príjemný večer. V tom sa od barového pultu ozve: „toto nie je dobrý nápad“ a barman ukazuje na vrecká s gaštanmi. Keďže môj spoločník nehovorí po slovensky, tak ani nereaguje. Ja som aj chcel, ale v tej chvíli mi zazvonil telefón. Volala mi manželka a pýtala sa, kde sme. V tej istej chvíli prichádza manažér reštaurácie a aj on nás dôrazne upozorňuje, že gaštany u nich v žiadnom prípade nebudeme môcť dojesť.
A tak som povedal manželke, že radšej prídeme my za nimi, že v tejto reštaurácii určite jesť nebudeme. A tak sa aj stalo – prešli sme pár krokov do inej reštaurácie a minuli peniaze tam. A čo tie gaštany? Pokojne sme ich mohli dojesť, pokiaľ nám nepriniesli prvé jedlo.
Toto bude môj svet. Svet klienta
Keďže firmy tvoria ľudia, budeme neustále konfrontovaní so sklamaním zákazníkov. Internet však postupne bude meniť svet k lepšiemu a budeme svedkami prerodu spoločnosti na svet klienta.
Udeje sa to z dvoch dôvodov. Jeden je ten, že internetové služby budú štandardizovať zážitok zákazníka a po správnom nastavení algoritmov budú poskytovať 100- percentný servis. Druhý dôvod zlepšenia bude možnosť klienta sa podeliť o zážitok s ostatnými potenciálnymi klientami. Táto možnosť pred vznikom internetu neexistovala a preto si stále mnohí podnikatelia neuvedomujú, že tento fakt ich donúti sa správať lepšie k zákazníkovi. Inak zákazník zvolí inú firmu.